معنا کلاس (Class) در شئگرایی چه میباشد؟
به طراحی سایت در مشهد لهجه معمولی میقدرت کلاس را تحت عنوان قالبی برای شی ها در حیث گرفت، برای مثال خودروی BMW یک مثال شئ از کلاس خودرو میباشد، کلاسها معمولا در بردارندهی مختصات و خلق اشیاء می باشند، به عنوان مثال کلاس خودرو حاویی خصوصیتهای یک خودرو مثل سرعت، وزن، رنگ و… میباشد و هر سبک خودرویی که از این کلاس در لحاظ بگیریم کلیه خصوصیتهای نقل شده در کلاس را داخل خویش خواهد داشت، برای شعور بهتر این مضمون تصویر تحت را ملاحظه کنید:
شناخت با مفاهیم شئگرایی و نرمافزارنویسی شئگرا به گویش بی آلایش
کلاس خوردو، دربرگیرنده مختصات و رفتارها
چرا از نرمافزارنویسی شئ گرا استعمال می کنیم؟
در وضعیت معمولی شما تمام اپ را در قالب امرها و توابع پشت سرهم مینویسید (Procedural) و برای تغییر و تحول هرچیزی از اپ احتیاج دارید تا مجموع ساختار نرم افزار را چک کرده و موردها موردنیاز را تغییر تحول دهید.
فرض فرمائید در اکنون تایپ کردن نرمافزارای در امر مدیر خودروها می باشید، شما برای هر سبک خودرو یک سری خط کد مینویسید، در پی تصمیم می گیرید خصوصیت جدیدی به خودروهای خویش اضافه نمائید، برای مثال واحد سنجش عجله خودرو، دراینصورت می بایست مجموع امرها اپلیکیشن را کاوش کرده و در آحاد خطوط این خصوصیت تازه را به کلیه خودروها اضافه نمائید.
البته در صورتیکه اپلیکیشنی خویش را با استعمال از مضمون شئگرایی نوشته باشید دراینصورت فقط کافیست این خصوصیت (Attribute) نو را به کلاس اساسی اپلیکیشن اضافه فرمایید تا بقیه شی ها (خودروها) نیز این خصوصیت نو را به ارث ببرند و آن را باطن خویش داشته باشند، در اینحالت دیگر احتیاجی وجود ندارد تک به تک خطوط نرم افزار را دستخوش تغییر و تحول فرمایید.
افزون بر آن به جهت خصوصیتهای خاصی که در اپلیکیشننویسی شئگرا حکم دهنده میباشد، دسترسی به دادههای باطن کلاس از خارج قابلیتپذیر وجود ندارد و این آیتم میتواند در محافظت امنیت نرم افزارها به شما یاری دهد.
به گزارش ویکیپدیا، نرم افزارنویسی شیگرا یک روش اپنویسی میباشد که ساختار یا این که بلوک مهم اجزای آن، شیها می باشند. در بنا شده در اینراه اپلیکیشننویسی، اپ به شی تمایل پیدا مینماید. بهاین مضمون که دادهها و توابعی که قرار میباشد بر روی این دادهها کار نمایند، تا حد قابلیت در قالبی به اسم شی در کنار یکدیگر قرار گرفته، عدهبندی گردیده و یک واحد (شی) را تشکیل داده و نسبت به اطراف خارجِ خویش، کپسوله میگردند و از این طرز، توابع بیگانهٔ بیرون از آن شی، دیگر قابلیت و امکان تولید تغییر و تحول در دادههای باطن آن شی را ندارند.
معنا ارثبری (Inheritance) در شی گرایی
به گویش بسیار معمولی، شی ها مختصات و رفتارها را از کلاس والد خویش به ارث می برند، از جمله خودروی BMW خصوصیاتی مانند سرعت، وزن، رنگ و… را از کلاس اساسی (والد) خویش به ارث برده میباشد، هر شئ دیگری نیز از این کلاس بسازید این خصوصیتها را در خویش داراست، یک کلاس می تواند چندین خصوصیت را از کلاس دیگری به ارث غالب شود، دراین حالت شئ تشکیل شده از کلاس نو، خصوصیتهای هردو کلاس را در خویش خواهد داشت، این معنا را ارثبری مینامیم.
شناخت با مضمون Public و Private در کلاسها
همان گونه که فراتر اشاره کردیم دادههای جان دار در کلاس از خارج قابل دستیابی نیستند و این معنی به امداد حالت Private برای دادهها قابلیت و امکانپذیر خواهد بود، در شرایط کلی حالات مختلفی برای دادهها قابل به کارگیری میباشد، شرایط Private یعنی دادهها صرفا باطن کلاس شناختهگردیده میباشند و در بیرون از کلاس قابلیت مشاهده و تغییر و تحول آنها وجود نخواهد داشت، البته در نقطهی مقابل در موقعیت Public میباشد که اطلاعات دردسترس در کلاس در بیرون از بدنهی کلاس نیز قابل دستیابی و تغییر تحول می باشند.
اکنون که تا حدودی با معنی کلاسها آشنا شدیم، یک مثال کلاس درج شده را در قطعه کد ذیل ملاحظه کنید:
class Car {
int Speed;
int Weight;
string Color;
void Moving();
void Brake();
void Hoot();
}
در صورتیکه بهاین قطعه کد اعتنا فرمایید و آن را با تصویر بالا (خودرو) مقایسه فرمائید شباهت آن ها را خواهید یافت.
مزایای اپنویسی شئگرا چه است؟
هرچند نرم افزارنویسی شئگرا در صدر شاید مقداری بغرنج به لحاظ رسد و احتیاج به تجزیه آنالیزهای نخستینی برای پیادهسازی نرم افزار داشته باشد، البته در دراز برهه زمانی و در فرایند آزمایش و نگهداری اپ به شدت به امداد شما خواهد آمد، از خصوصیتهای اپنویسی شئگرا میقدرت به مورد ها ذیل اشاره نمود:
ارتقا امنیت نرم افزار
کاهش هزینه حفظ
امکان به کار گیری دوباره
چک معمولیخیس اپلیکیشن
همانگونه که در اولِ نوشتهعلمی گفتیم نرم افزارنویسی شئگرا به شدت به دنیای حقیقی وواقعی ما بشرها شباهت داراست و معمولا بی آلایشخیس بوسیله ذهن فهم و شعور میگردد، بدین ترتیب تلاش فرمائید تا حد ممکن نرم افزارهای خویش را با استعمال از اصول شئگرایی نوشته و به دنیای نرم افزارنویسان رشتهای مجاورتخیس گردید.
معنا کلاس (Class) در شئگرایی چه میباشد؟
به طراحی سایت در مشهد لهجه معمولی میقدرت کلاس را تحت عنوان قالبی برای شی ها در حیث گرفت، برای مثال خودروی BMW یک مثال شئ از کلاس خودرو میباشد، کلاسها معمولا در بردارندهی مختصات و خلق اشیاء می باشند، به عنوان مثال کلاس خودرو حاویی خصوصیتهای یک خودرو مثل سرعت، وزن، رنگ و… میباشد و هر سبک خودرویی که از این کلاس در لحاظ بگیریم کلیه خصوصیتهای نقل شده در کلاس را داخل خویش خواهد داشت، برای شعور بهتر این مضمون تصویر تحت را ملاحظه کنید:
شناخت با مفاهیم شئگرایی و نرمافزارنویسی شئگرا به گویش بی آلایش
کلاس خوردو، دربرگیرنده مختصات و رفتارها
چرا از نرمافزارنویسی شئ گرا استعمال می کنیم؟
در وضعیت معمولی شما تمام اپ را در قالب امرها و توابع پشت سرهم مینویسید (Procedural) و برای تغییر و تحول هرچیزی از اپ احتیاج دارید تا مجموع ساختار نرم افزار را چک کرده و موردها موردنیاز را تغییر تحول دهید.
فرض فرمائید در اکنون تایپ کردن نرمافزارای در امر مدیر خودروها می باشید، شما برای هر سبک خودرو یک سری خط کد مینویسید، در پی تصمیم می گیرید خصوصیت جدیدی به خودروهای خویش اضافه نمائید، برای مثال واحد سنجش عجله خودرو، دراینصورت می بایست مجموع امرها اپلیکیشن را کاوش کرده و در آحاد خطوط این خصوصیت تازه را به کلیه خودروها اضافه نمائید.
البته در صورتیکه اپلیکیشنی خویش را با استعمال از مضمون شئگرایی نوشته باشید دراینصورت فقط کافیست این خصوصیت (Attribute) نو را به کلاس اساسی اپلیکیشن اضافه فرمایید تا بقیه شی ها (خودروها) نیز این خصوصیت نو را به ارث ببرند و آن را باطن خویش داشته باشند، در اینحالت دیگر احتیاجی وجود ندارد تک به تک خطوط نرم افزار را دستخوش تغییر و تحول فرمایید.
افزون بر آن به جهت خصوصیتهای خاصی که در اپلیکیشننویسی شئگرا حکم دهنده میباشد، دسترسی به دادههای باطن کلاس از خارج قابلیتپذیر وجود ندارد و این آیتم میتواند در محافظت امنیت نرم افزارها به شما یاری دهد.
به گزارش ویکیپدیا، نرم افزارنویسی شیگرا یک روش اپنویسی میباشد که ساختار یا این که بلوک مهم اجزای آن، شیها می باشند. در بنا شده در اینراه اپلیکیشننویسی، اپ به شی تمایل پیدا مینماید. بهاین مضمون که دادهها و توابعی که قرار میباشد بر روی این دادهها کار نمایند، تا حد قابلیت در قالبی به اسم شی در کنار یکدیگر قرار گرفته، عدهبندی گردیده و یک واحد (شی) را تشکیل داده و نسبت به اطراف خارجِ خویش، کپسوله میگردند و از این طرز، توابع بیگانهٔ بیرون از آن شی، دیگر قابلیت و امکان تولید تغییر و تحول در دادههای باطن آن شی را ندارند.
معنا ارثبری (Inheritance) در شی گرایی
به گویش بسیار معمولی، شی ها مختصات و رفتارها را از کلاس والد خویش به ارث می برند، از جمله خودروی BMW خصوصیاتی مانند سرعت، وزن، رنگ و… را از کلاس اساسی (والد) خویش به ارث برده میباشد، هر شئ دیگری نیز از این کلاس بسازید این خصوصیتها را در خویش داراست، یک کلاس می تواند چندین خصوصیت را از کلاس دیگری به ارث غالب شود، دراین حالت شئ تشکیل شده از کلاس نو، خصوصیتهای هردو کلاس را در خویش خواهد داشت، این معنا را ارثبری مینامیم.
شناخت با مضمون Public و Private در کلاسها
همان گونه که فراتر اشاره کردیم دادههای جان دار در کلاس از خارج قابل دستیابی نیستند و این معنی به امداد حالت Private برای دادهها قابلیت و امکانپذیر خواهد بود، در شرایط کلی حالات مختلفی برای دادهها قابل به کارگیری میباشد، شرایط Private یعنی دادهها صرفا باطن کلاس شناختهگردیده میباشند و در بیرون از کلاس قابلیت مشاهده و تغییر و تحول آنها وجود نخواهد داشت، البته در نقطهی مقابل در موقعیت Public میباشد که اطلاعات دردسترس در کلاس در بیرون از بدنهی کلاس نیز قابل دستیابی و تغییر تحول می باشند.
اکنون که تا حدودی با معنی کلاسها آشنا شدیم، یک مثال کلاس درج شده را در قطعه کد ذیل ملاحظه کنید:
class Car {
int Speed;
int Weight;
string Color;
void Moving();
void Brake();
void Hoot();
}
در صورتیکه بهاین قطعه کد اعتنا فرمایید و آن را با تصویر بالا (خودرو) مقایسه فرمائید شباهت آن ها را خواهید یافت.
مزایای اپنویسی شئگرا چه است؟
هرچند نرم افزارنویسی شئگرا در صدر شاید مقداری بغرنج به لحاظ رسد و احتیاج به تجزیه آنالیزهای نخستینی برای پیادهسازی نرم افزار داشته باشد، البته در دراز برهه زمانی و در فرایند آزمایش و نگهداری اپ به شدت به امداد شما خواهد آمد، از خصوصیتهای اپنویسی شئگرا میقدرت به مورد ها ذیل اشاره نمود:
ارتقا امنیت نرم افزار
کاهش هزینه حفظ
امکان به کار گیری دوباره
چک معمولیخیس اپلیکیشن
همانگونه که در اولِ نوشتهعلمی گفتیم نرم افزارنویسی شئگرا به شدت به دنیای حقیقی وواقعی ما بشرها شباهت داراست و معمولا بی آلایشخیس بوسیله ذهن فهم و شعور میگردد، بدین ترتیب تلاش فرمائید تا حد ممکن نرم افزارهای خویش را با استعمال از اصول شئگرایی نوشته و به دنیای نرم افزارنویسان رشتهای مجاورتخیس گردید.